شما می توانید با ارسال ایمیل خود ، بصورت رایگان مشترک شده و از بروزسانی مطلع شوید.

ایمیل خود را وارد کنید:

برنامه دیشب شوک با عنوان بازی با مرگ از شبکه سوم سیما پخش شد. این برنامه به تصادفات جاده ای ایران و همچنین نقش موثر خودرو در این حوادث پرداخته بود. مجری برنامه از مهندسی که از گروه خودروسازی سایپا معرفی شد، اینکه خودروی پراید هنگام تصادف تا صندوق جمع می شود الان تبدیل به […]

بایگانی برای اردیبهشت, ۱۳۹۲

سواری با خر مراد!

بدون نظر

برنامه دیشب شوک با عنوان بازی با مرگ از شبکه سوم سیما پخش شد. این برنامه به تصادفات جاده ای ایران و همچنین نقش موثر خودرو در این حوادث پرداخته بود. مجری برنامه از مهندسی که از گروه خودروسازی سایپا معرفی شد، اینکه خودروی پراید هنگام تصادف تا صندوق جمع می شود الان تبدیل به جک در فضای مجازی و حقیقی شده است و مهندس سایپا در پاسخ گفت این اظهار نظر ها غیر کارشناسی است و بعد از این صحبت چند نمونه از تصادف های خوروی پراید پخش شد. جالب این است که هیچ کدام از خودروساز های ایران خودرو و سایپا به هیچ وجه قبول نداشتند که بخشی از مشکلات بوجود آمده در تصادف ها از بی کیفیتی ماشینی است که در اختیار مشتری قرار گرفته. در جای دیگر مهندسی از گروه ایران خودرو با تناژ صدای بالا اعلام میکند که اگر به ما پول بدهند ۸ عدد ایربگ در محصولاتمان قرار میدهیم به جای یک عدد!
در اینجا این سوال مطرح می شود که مگر پول این خودرو را دولت به شما می دهد؟! مگر نه اینکه قیمتی که مشتری برای خوودرو می پردازد چند برابر قیمت اصلی آن است. شاهد این مدعا قیمت خودروی پراید در سوریه و عراق چیزی حدود ۳ میلیون تومان می باشد. خوردوی سمند نیز در کشورهای مشابه با قیمت یک چهارم ایران عرضه میشود و طبق گفته ها و شنیده ها مشتری آنچنانی نیز ندارد.
نکته دیگری که تعجب مرا بیشتر کرد با قیافیه ای حق به جانب هر دو نماینده ( مهندس) گروه خودروسازی اعلام می کردند که در حوادث رانندگی بیشترین تقصیر متوجه خود راننده است که احتیاط نکرده و منجر به حادثه شده است. یکی نیست به هردو مهندس بگوید که ایمنی خودرو حتی هنگامی که راننده خواب هم باشد باید یه قدری باشد که مانع کشته شدن سرنشینان شود. پر واضح است که اگر راننده ای احتیاط لازم را داشته باشد و راننده مقابل بی احتیاطی کند و با خوردوی پراید راننده محتاط تصادف کند خودرو تا صندوق عقب جمع ( بخوانید پرس و له) می شود.
وقتی تنها دو خودروسازی نیمه دولتی در ایران فعالیت می کنند وضع همین می شود دیگر. هر محصولی با هر کیفیتی و ایضا با هر قیمتی به مردم می فروشند و درست آخر هم اینگونه حاضر جواب و حق به جانب می گویند تقصیر ما نیست. مشکل خود مشتری است! خر مراد را سوارند و خوشحال!